A Proof That Maldives is a Beautiful Piece on Earth

10:33:00 AM

Maldives
I’ve been dreaming to visit Maldives since a long time, ok you got my point, I am a girl with so many dreams haha. But really, visiting Maldives is one of my bucket list. Not to mention that we have been overdosed by hundred of Maldives pictures advertised everywhere that show the awesomeness of this country.  A tosca blue color water, a 5 stars fancy resorts constructed with overwater concept, beautiful sandy beach and crystal clear water that looks like a natural private swimming pool. Okay, now tell me how come people not dreaming about this place ?

I always remind myself to never set any expectation to places I would like to go, and that’s what I did before I arrive in Maldives. Keep my expectation as lowest as I can and let the fact surprise me later. I have heard that Maldives is a part of Srilanka country, but no it’s not. Maldives is an independent country located in indian ocean (geographically below srilanka) consisted by 1200 islands. I was so surprised knowing the fact that every island in Maldives is owned by one resort. So basically, there is only a few islands where the local Maldivian still living.
Taj Exottica Resort, Maldives
My night flight from Singapore to Maldives caused me arrived when the sky was dark already and I couldn’t feel the vibes of Maldives right away landed at the airport. Ibrahim Nasir International Airport was located in one island in Maldives, it was separated with its capital city, Male. A tall young guy with dark skin and curly long hair hold a sign board of Alaka Maafushi hotel in front of the arrival gate. “Hey welcome to Maldives. Now we are waiting for the speed boat that will bring you to Maafushi” he said. I could see the rumor that says Maldives has a blue tosca colour sea water even though it was dark already from the harbour.

The day that I’ve been waiting for so long has finally came !! It was so sunny and bright, we jumped to the speed boat that would bring us wandering around the island of Maldives. I was just happily yelling “OH MY GOD !! look at that tosca blue water !!” to start the journey.

Turtle Point
We stopped at turtle point which was our first spot, as excited as before I directly jumped into the sea. Maldives has such a very clear water with great visibility and so many kind of fishes. My first snorkeling experience in Maldives left me such a good impression that caused me can’t wait to the next snorkeling session. Oh I couldn’t describe how happy I was to be back to my favorite playground !
Turtle Point around Maafushi Island, Maldives

Sand bank
Second stop is sandbank, a sand dune that exist in the middle of the sea. We had a lunch break on the sand dunes with our own private beach view. We were pretty much excited running from here to there, getting dry and getting wet.
crystal clear water of Maldives

Dolphin Point
It even doesn’t need much effort to see thousands of dolphins. They swam around our boat and right under my feet when I was sitting on the boat’s deck.
Sunset time in Maldives

Private Picnic Island
WOW THAT’S STRING RAY JUST PASSED BY ! yess we saw some string rays and baby sharks swimming around on the surface. This island became the last spot to end first day in Maldives which is ended up AWESOME !
White sandy beach of Maldives

One Day Trip at Taj Exotica Resort
On the second day we have been asked which resort to choose for a day trip. There are some resorts with different day trip package prices. Usually a 5 stars hotel will charge minimum 100 usd for one day visit including minimum spent for lunch. The top 2 resorts are Centaara Resort and Taj Exotica Resort, they are both 5 stars hotel with overwater room concept. Centaara is the most popular one among travelers as the price is quite reasonable on 143 USD, Taj exotica is more expensive on 173 USD but it has more spots to take photo.
Taj Exottica Resort, Maldives
Taj Exottica Resort, Maldives
Taj Exottica Resort, Maldives
The prices are including lunch and a free time exploring the resort but not for entering the room. We spent the whole day just hanging around at the resort, chill on the pool and swim on its white sand beach and tosca blue water.
Taj Exottica Resort, Maldives
On the third day, we left for Thoddoo island and spent 4 days in this tiny interesting island. See how I fall in love with Thoddoo Island on the next post.
With Alaka Maafushi team, the cottage where we stayed. Check out their website for more info

PS : For more details about my Maldives itinerary, You can contact @MaldivesLowBudget on instagram or visit the website to see the next Maldives Open Trip Schedule www.maldiveslowbudget.com


cheers,
kadekarini

You Might Also Like

7 comments


  1. Are you looking for the best beach house in Pondicherry that will serve as the ideal getaway spot for your holidays? Well, 154pearlbeach is the right place
    Best Beach Resorts in Pondicherry
    Villas in Pondicherry
    Pondicherry Beach Resorts
    Resorts in Pondicherry
    Homestay in Pondicherry

    ReplyDelete
  2. Maldives sightseeing places are indescribable. Whale and Dolphin watching is a source of relaxation and a compulsion when you are in Maldives.
    Hotels in Erode near Railway Station

    ReplyDelete
  3. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  4. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  5. Salam kepada semua warga negara Indonesia, nama saya Yeyes Ristintares tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini agar semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui kebaikan Ibu Ny. Helen Wilson. Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan lebih dari 32 juta Rupiah dengan pemberi pinjaman yang berbeda setelah membayar beberapa biaya dan tidak mendapatkan pinjaman. Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, jadi saya memanggil keberanian dan menghubungi Ibu Helen.

    Saya mengajukan pinjaman 900 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari 48 jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang memberi saya keinginan hati saya. mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda. Semoga ALLAH memberkati Ny. Helen Wilson untuk membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ny. Helen melalui email: (helenwilson719@gmail.com) atau Whatsapp: +1-585-326-2165 untuk Anda pinjaman

    Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini. Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Sekali lagi nama saya Yeyes Ristintares, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: yristintares@gmail.com

    ReplyDelete
  6. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  7. HOW I GO MY DESIRED LOAN AMOUNT FROM A RELIABLE AND TRUSTED LOAN COMPANY LAST WEEK. Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com Call/Text: +1(415)630-7138 Whatsapp +19292227023

    Hello everyone, My name is Mr.Justin Riley Johnson, I am from Texas, United State, am here to testify of how i got my loan from BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE(drbenjaminfinance@gmail.com) after i applied Two times from various loan lenders who claimed to be lenders right here this forum,i thought their lending where real and i applied but they never gave me loan until a friend of mine introduce me to {Dr.Benjamin Scarlet Owen} the C.E.O of BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE who promised to help me with a loan of my desire and he really did as he promised without any form of delay, I never thought there are still reliable loan lenders until i met {Dr.Benjamin Scarlet Owen}, who really helped me with my loan and changed my life for the better. I don't know if you are in need of an urgent loan also, So feel free to contact Dr.Benjamin Scarlet Owen on his email address: drbenjaminfinance@gmail.com BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Whatsapp +19292227023 Email: drbenjaminfinance@gmail.com and consider all your financial problems tackled and solved. Share this to help a soul right now, Thanks..

    ReplyDelete